piątek, 28 maja 2021

Marcus Sheridan "Co chce wiedzieć klient"



Marcus Sheridan

Co chce wiedzieć klient?

Jak tworzyć treści w inbound marketingu i sprzedaży odpowiadające na pytania odbiorców?”


Liczba stron: 404

Do lektury zachęcił mnie tytuł, opis i oczywiście chęć zdobywania wiedzy. Książka z tego roku, ale przeczytałam w tym dziele, że było starsze wydanie. Nie widziałam recenzji tego ani poprzedniego. Szukałam, bo z tej dziedziny czytam opinie, zanim na coś się zdecyduję. Kupiłam kilka wersji papierowych, w tym jedną mającą osiemset stron. Ludzie napisali podzielone recenzje i nie było wiadomo, co wybrać. Zamówiłam więc według własnych kryteriów.


W ebooku „Co chce wiedzieć klient” autor opisał swoje doświadczenia i nie tylko. Jego firma oferuje usługi budowy basenów z włókna szklanego. Widziałam w wyszukiwarce, jak wyglądają, ludzie zamawiają je do ogrodu. Osoby chcące pływać we własnym basenie poszukiwały informacji na ten temat. Autor radzi, jak napisać tekst na blog odpowiadający na pytania potencjalnych klientów. Niewiele osób pisało o wadach, problemach z basenami, cenach, a on wziął pod uwagę wszystko. Dzięki temu miał więcej zamówień. Wyróżnił się na tle innych firm, które też oferowały podobne usługi. Przedstawił frazy, po których wpisaniu trafiali na jego stronę.


Zaleca tworzenie wartościowych treści, bo one są zawsze na blogu, stronie, portalu. Warto też je aktualizować. Kiedyś ktoś napisał w ogłoszeniu, że chce tekstów niskiej jakości. Ja odpisałam, że nie ma czegoś takiego, bo każdy artykuł musi coś wnosić. Trzeba do niego znaleźć wartościowe przykłady, porady. Gdzieś czytałam, że w każdym zdaniu muszą być konkretne informacje. Nie można na siłę czegoś dopisywać. Autor nie zgodził się z moim zdaniem, ale to błąd. Teksty są ważne i bez nich nie byłoby co czytać. Ludzie oglądaliby zdjęcia bez treści albo z byle czym.

To świetna lektura i sięgnę po inne tego autora.  






 

1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz.

Zachęcam do lektury recenzji wielu ciekawych książek wśród których znajdziesz coś dla siebie