czwartek, 12 listopada 2020

Ewa Szczepaniak "Sztuka projektowania tekstów"

 



Ewa Szczepaniak

Sztuka projektowania tekstów”


Liczba stron: 360


Kolejna książka o pisaniu,,jaką przeczytałam. Mam ich już sporo w swojej kolekcji. Nie planuję już kupowania wersji papierowych. Być może jeśli nie będzie elektronicznej wersji, to tak zrobię.

Czytanie o pisaniu

Warto to robić, żeby wiedzieć więcej o swoim blogu, inaczej patrzeć na teksy w sieci. Widzieć, że są źle napisane. Zobaczyć, ze można to zrobić lepiej i jak wygląda zły artykuł. Nie pod kątem wiedzy, a stylu, fraz, powtórzeń, innych. Dziś widzę takie w internecie, a bez tych wszystkich lektur nie zawsze to zauważałam. Książka „Sztuka projektowania tekstów” wiele uświadamia. Początkujący mogą od niej zacząć, bo jest sporo przykładów, które są wtedy niezbędne. Inaczej nie zawsze coś jest zrozumiałe. Wiedza z tych dzieł jest inna, uzupełniają się nawzajem. Tutaj autorka poleca też ciekawe blogi, strony. Część znam, a inne odwiedzę.

Blog z przemyśleniami

To także jest świetne ćwiczenie. Ja swój założyłam spontanicznie w 2018 roku. Zastanawiałam się co tam publikować oprócz tekstów na różne tematy. Blog #pisaniezfiliżankąherbaty to moje doskonalenie pisania o wszystkim. Nie wszystko publikuję, bo warto też pisać na kartce, pliku lub blogu prywatnym. Lubię to i nie próbuję wyobrażać sobie świata bez pisania. Dzisiejsza rzeczywistość też powinna być fikcją literacką.

Dzieło polecam osobom, które piszą cokolwiek. Nawet w notatniku w telefonie.







1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz.

Zachęcam do lektury recenzji wielu ciekawych książek wśród których znajdziesz coś dla siebie