środa, 8 lipca 2020

Wiedza - czym się kierować przy wyborze książek?



Informacje są ważne dla osób w różnym wieku. Jak wybrać właściwe źródła wiedzy i nie uczyć się z nie aktualnych? Przeczytaj, a będziesz wiedzieć, co wybrać.

Data wydania jest istotna
Sprawdzaj rok, w którym została wydana książka z wiedzą. Inaczej informacje mogą być ważne, ale jakiś czas temu. Nie będą aktualne w chwili czytania. Najlepiej, żeby było wydane w roku kupna lub do dwóch, trzech lat wcześniej. Wszystko zależy od branży. Wiele z nich nie jest zawsze aktualne. Zmieniają się trendy w modzie, kosmetyce, internetowym pozycjonowaniu stron, pisaniu treści. Drukowane książki z wiedzą mają często wydania poprawione, uzupełnione o nowe informacje. Warto kupować ich nowe wersje. Istnieją też takie, z których wiedza jest zawsze aktualna, przydatna w danej branży.
Spis treści – co zawiera?
Warto zapoznać się ze spisem rozdziałów. Wtedy wiemy, jakie zagadnienia są w książce z wiedzą. Spis ten przeważnie jest konkretny, rozbudowany. Napisany tak, żeby potencjalny czytelnik wiedział, czego się spodziewać. Jeśli jest zbyt ogólny, to nie będzie wiadomo, czy kupić książkę. Dlatego jest to bardzo ważne, żeby spis treści dawał pogląd na zawartość całości. Zachęcał do kupna, przeczytania fragmentu.
Autor – kim jest i co osiągnął w danej dziedzinie
Istotne, żeby autor dzieła miał wiedzę. Niekoniecznie potwierdzoną dyplomem z uczelni, to z wartościowych źródeł. Musi to lubić, chętnie uczyć się nowych rzeczy. Poszerzać wiedzę na różne sposoby. Płatne i darmowe artykuły w sieci, kursy, szkolenia, webinary, podcasty. To wiele możliwości uzupełnienia wiedzy. Autor musi znać się na temacie, o którym pisze książki i artykuły w sieci i poza nią. Być ekspertem, autorytetem dla innych osób w branży.
Fragment przed kupnem
Dostępny na stronach, gdzie można kupić dzieła z wiedzą na różne tematy. Przeważnie są to wydawnictwa, księgarnie online i inne sprzedające książki w sieci. Warto przeczytać bezpłatny fragment przed kupnem. Zawiera on wiedzę, wybrany rozdział z całości. Dzięki lekturze dowiadujemy się, czy styl pisania i sposób przekazywania wiedzy autora nam odpowiada. Świetnie, jeśli wcześniej czytaliśmy bloga autora.
Blog autora
To najlepsza promocja wiedzy i umiejętności. Warto prowadzić blog i prezentować na nim artykuły, ciekawe zdjęcia. W zależności od branży, w której działa bloger będą to inne materiały. Zdjęcia, przepisy kulinarne, porady kosmetyczne, rękodzieło i wiele innych nadających się na blog treści ciekawych dla czytelników. Wyszukiwane w wyszukiwarce słowa kluczowe pozwolą im znaleźć właściwe źródła wiedzy. Pod warunkiem, że będzie zastosowane pozycjonowanie strony na wysokim poziomie.
Recenzje w sieci i nie tylko
Czytelnicy dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat przeczytanych książek. W sieci opinie są różne i warto mieć do nich dystans. Nie zawsze są wartościowe i przedstawiają recenzje fragmentu, zbyt ogólne, żeby wiedzieć, czy warto kupić i przeczytać. W sieci recenzują książki także popularni influencerzy polecający ciekawe według nich dzieła. Mają swoją grupę odbiorców, która ma do nich zaufanie. Mniej znani blogerzy także wyrażają swoje zdanie. Piszą to, co naprawdę myślą. Nie powinni zgadzać się na zmanipulowane współprace, gdzie wydawnictwo sugeruje zamieszczenie tylko pozytywnej recenzji.
Szczerość ponad wszystko
W ramach wymiany barterowej i płatnej współpracy liczy się szczera opinia. Recenzje także można kupić w sklepach online poświęconych temu zagadnieniu. Ciężko jest stwierdzić, czy są prawdą. Komuś jednak ufamy, mamy swoje ulubione blogi, strony, profile w mediach społecznościowych. Dobre mogą być recenzje znajomych spoza sieci. Żony, męża, partnera, koleżanek, kolegów. To spore grono osób i czytają książki z różnymi wątkami i wiedzą.
Jak widać, dużo jest kryteriów wyboru książek z wiedzą. Każde z nich ma wpływ na to, co kupimy i czy będziemy zadowoleni z lektury. Gust jest różny i wiedza musi kogoś dobrowolnie interesować. Inaczej żadna nie będzie odpowiednia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz.

Zachęcam do lektury recenzji wielu ciekawych książek wśród których znajdziesz coś dla siebie

Poczytaj stronę okosmetyce.pl, obserwuj, polub w social mediach

 Poczytaj stronę okosmetyce, obserwuj w social mediach, skorzystaj z makijażowych i pielęgnacyjnych konsultacji.  Zapraszam  Do czytanie lic...

Etykiety

A. V. Geiger (2) A.J. Finn (1) Adele Parks (1) Agata Suchocka (3) Alek Rogoziński (2) Aleksandra Marinina (1) Alex Kava (2) Ali O'Brien (1) Alicja Sinicka (6) Amanda Brown (1) Amelie Nothomb (1) Aneta Krasińska (3) Anna Kasiuk (1) Anna M. Zawadzka (1) Anna Piwowarska (1) Anne Bishop (2) Artykuł (32) astrologia (3) Audrey Carlan (7) Autorzy polscy (244) Autorzy polscy ecenzja (1) Autorzy zagraniczni (284) Beata Kozyra (1) Biografie (3) Bobbi Brown (1) C. J. Tudor (1) Camilla Lackberg (9) Candace Bushnell (1) Cara Delevingne (1) Carlos Montero (1) Carlos Ruiz Zafon (2) Cath Crowley (1) cellulit (1) Chris Bohjalian (1) Connie Willis (1) copywriter (17) copywriting (20) Cytaty (1) Daniela Farnese (1) Doris Mortman (1) ebook (168) Egzemplarz recenzencki (22) Emily Giffin (1) Erica Spindler (4) Erich Segal (1) Erin Beaty (1) Erin Stewart (1) Ezemplarz recenzencki (6) fit (1) Frank Tallis (1) Gazeta (14) Guillaume Musso (8) Harriet Posner (1) Helen Fielding (1) Helen Hoang (1) Ipla (1) Irena Małysa (1) Iwona Banach (1) Iwona Czarkowska (1) Jane Austen (1) Janet Evanovich (4) Janina Bąk (1) Jeff Zentner (2) Jędrzej Pasierski (1) Joanna Bagrij (2) Joanna Wrycza Bekier (1) Jose Saramago (1) Joyce Carol Oates (2) Joyce Maynard (1) Justyna Bakalarska Stankiewicz (2) K.A. Figaro (1) Karolina Wójciak (2) Katarzyna Bester (1) Katarzyna Grochola (1) Katarzyna Puzyńska (14) Katherine Center (3) Kelsey Miller (1) Klaudia Muniak (1) Kosmetyczne (29) Kosmetyka (30) kryminał (171) Krystyna Mirek (1) książka (426) Laurelin Paige (1) Liliana Fabisińska (1) Lisa Gray (1) Lisa Scottoline (1) Magdalena Stachula (8) Magdalena Witkiewicz (1) Make-up trendy (1) makijaż (3) Malwina Chojnacka (1) Małgorzata Oliwia Sobczak (2) Małgorzata Rogala (2) Marcel Moss (5) Marcin Margielewski (3) Marcin Molski (1) Mark Edwards (1) marketing (12) Marta Guzowska (2) Marta Hennig (1) Marta Malinowska (1) Martyna Senator (2) materiały prasowe (4) Matt Haig (2) Max Czornyj (4) medycyna estetyczna (1) Meghan Casey (1) Michel Bussi (3) Milena Pastuszak (1) moda (1) Mona Kasten (1) Monika Cieluch (1) Natalia Hofman (1) Natasza Socha (1) Nick Hornby (1) Niedokończone (5) Olga Rudnicka (10) Olga Tokarczuk (1) opowiadania (45) Pamiętniki (2) Paul Britton (1) Paula Er (1) Paula Hawkins (1) Paullina Simons (3) Paweł Tkaczyk (2) paznokcie (4) perfumy (1) Philip Kotler (1) Piotr Borlik (2) pisanie (13) Player (1) podsumowania (113) powieści (290) prasa (13) przemyślenia (9) przemyślenia książkowe (1) Psychologia (30) Rachel Abbott (1) Rae Carson (1) recenzja (396) Remigiusz Mróz (3) Riley Sager (1) Roma J. Fiszer (1) romans (92) Rowan Coleman (1) Samantha Young (11) Sandra Brown (1) Scarlett Cole (1) Sebastian Fitzek (1) serial (1) Sidney Sheldon (2) Simon Beckett (1) Sophie Kinsella (3) Stephanie Lehmann (1) Stephen King (4) Susanna Quinn (1) Sylwia Wilczyńska (1) Syrie James (1) Taylor Jenkins Reid (1) telewizja (1) telewizja internetowa (2) Tess Gerritsen (1) Thomas Erikson (2) trychologia (1) Vanessa Diffenbaugh (1) Virginia C. Andrews (1) wciągające książki (6) Weronika Wierzchowska (1) wiedza (63) wiedza profesjonalna (4) Wiedza o marketingu (8) wiedza profesjonalna (57) Wojciech Chmielarz (1) Zapowiedzi (6) Zuzanna Arczyńska (1) Zygmunt Miłoszewski (1)