poniedziałek, 22 grudnia 2014

Ananis Nin "Dziennik Anais Nin" - trzy tomy

 
 Dziennik Anais Nin”

tom 1 1931 – 1934

Anais Nin

( i w imieniu autorki jest z dwoma kropkami)


świetnie napisany dziennik, autorka pisze o pisaniu swoich książek, życiu osobistym, nie tylko swoim, ale też rodziny i znajomych. Pierwszy tom nie kończy się zbyt wesoło, są jeszcze dwa, które na pewno przeczytam bo ten był świetny.

Polecam każdemu kto lubi dzienniki, pamiętniki.

Nigdy nie notowałam cytatów z książek, czytam sporo złotych myśli, które też są w pewnym sensie cytatami, a rzadko też zdarza się interesujący mnie cytat, który warto zapamiętać.

Jednak w tej książce było ich kilka, oto one:



wylądujemy na księżycu. To nie zbyt daleko. Dużo dalszą podróż musi odbyć człowiek, chcący zagłębić się w sobie..”



stwórz świat, własny świat. Sama, sama jedna. Twórz. A wtedy miłość przyjdzie do ciebie, wtedy przyjdzie. Dopiero kiedy napisałam pierwszą książkę, świat, w którym chciałam żyć, stanął przede mną otworem”



...Mogę ci tylko powiedzieć, że moje otoczenie to ja. Wszystko jest mną, ponieważ odrzuciłam wszelkie konwenanse, opinię świata, wszelkie jego prawa...

...nie jestem zobowiązana do odgrywania roli w świecie”. 


 
Anais Nin
Dziennik Anais Nin tom 2
1934-1939
 
Ilość stron: 407


 Kolejna część dziennika autorki, również rewelacyjna. Jeszcze ciekawsza od pierwszej. W tym tomie również znalazłam kilka fajnych cytatów.

„ Mogę się rozpaść na jakiś czas, ale w końcu znowu zbieram się w sobie”
 
Dla artysty zawsze jest za późno, jeśli sukcesu nie odnosi natychmiast, tuż po ukończeniu dzieła, bo przecież nie zależy mu na reakcji po latach”







 
Anais Nin

Dziennik Anais Nin”

tom 3 (1939 – 1934)



(Anis przez „i” z dwoma kropeczkami”)







Ilość stron: 371

Jak już wspomniałam w ostatnim wpisie na blogu pierwsze dwa tomy „Dziennika Anais Nin” przeczytałam w 2010 roku. . Jest to bardzo fajna lektura, skłaniająca do przemyśleń. Czyta się bardzo dobrze. Na pewno przeczytam jeszcze raz wszystkie trzy tomy. Polecam każdemu kto tak jak ja lubi tego rodzaju książki.




tom 3 gdzie kupić

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz.

Zachęcam do lektury recenzji wielu ciekawych książek wśród których znajdziesz coś dla siebie