sobota, 3 lutego 2018

"Mój pierwszy bal" wielu autorów







Mój pierwszy bal”
wielu autorów

Ilość stron: 272

Książka ma wielu autorów. Przedstawiają oni wydarzenia związane z balami maturalnymi. Niektórych z nich czytałam kilka dzieł lub jedno. I to zachęciło mnie do lektury. Dostałam próbny egzemplarz recenzencki w wersji elektronicznej – plik PDF,a potem papierowy. 

Pierwsze: Elizabeth Craft „Jesteś królową balu. Tańcz”. Dobrze się to czyta, ale historia nie zaciekawiła mnie za bardzo. Opowiada o balu maturalnym. Ayla ma chłopaka Adama. Nie przepada za tańcem. Pod koniec jednak postanawia, że polubi. Jak to się stało? Zachęcam do lektury. Są także inne postacie: Emilie, Trevor.
Drugie: Cecily von Ziegesar „Tylko tego chce” czyta się dobrze i szybko. Brooke chce się upodobnić do swojej ulubione j aktorki, chce w tym celu zmienić kolor włosów. Poznaje chłopaka Taylora. Co z tego wyniknie? Polecam przeczytać.
Trzecie: Holly Black „In vodka veritas” - tej autorki czytałam „Danina. Nowoczesna baśń”. Główny bohater jest prezesem i założycielem szkolnego klubu gier komputerowych. Druga postać to Danny, jego kolega – wiceprezes i sekretarz. Wybierają się oni na bal. Sala udekorowana jest muszlami i innymi motywami związanymi z morzem. Co stanie się na balu? Czy był alkohol? Zachęcam do lektury tej dobrej historii.
Czwarte: Sarah Mlynowski „Twój wielki wieczór” - tej autorki czytałam „Akwarium”. Główna bohaterka ma pseudonim Drew. Znajomi uważają, że jest podobna do aktorki o tym imieniu. Są także dwie jej przyjaciółki: Jen i Kyra. Drew chce iść na bal z chłopakiem, który nazywa się Brent. Zerwała z nim dziewczyna – Mandy. Jednocześnie tęskni ona za swoim byłym. Chce żeby Shane do niej wrócił. Plany się komplikują i szuka ona partnera na bal. Czy go znajdzie? Napiszę, że tak. Co z tego wyjdzie polecam przeczytać. Bardzo dobra lektura.
Piąte: Billy Merrell „Gorączka przed balowa” to bardzo krótka historia o wyborze sukienki na bal. Czyta się dobrze.
Szóste Adrienne Maria Krettos „Dzwoniła mama i powiedziała, że musisz iść na bal”
Główna bohaterka nie chce iść na bal. Jej matka nalega żeby uczestniczyła w imprezie. Ostaetcznie odwozi ją tam jej brat Phillip. Dobrze się bawi, potem idzie do domu. Bardzo dobra historia.
Siódme: Daniel Ehrenhaft „Lepiej bądź dla mnie dobry” historia z wątkiem romansu. Dwóch kumpli, ich dziewczyny – Rebecca i Marci. Jeden z nich wie, że jest gejem. Wolałby także żeby jego dziewczyna była z kolegą. Czy tak się zdarzy? Przeczytajcie.
Ósme Aimee Friedman „Trzy dary losu” Abby czyli Abigael nie ma z kim iść na bal. Chce zapłacić bratu żeby z nią poszedł. Nikt go nie znał w szkole i nie wiedzieliby, że są rodziną. Potem znajduje na portalu społecznościowym dawnego kolegę, prosi także innego kumpla. Każdy ma inne plany na dzień balu. Jednak pod drzwiami Abby zjawiają się wszyscy trzej. Co z tego wyniknie? Przeczytajcie.
Dziewiąte: Brent Hartinger „Pytanie. Dramat w jednym akcie”
Napisane w formie dialogów – jak dramaty. Allen i Eric ze swoimi dziewczynami wybierają się na bal. Nie zaciekawiło mnie.
Dziesiąte: Will Leitch „Migawka” Nudne, nie doczytałam do końca.
Jedenaste: E Lockhart „Jak napisałam do Toby'ego” o dziewczynie, której brat – Toby jest w ośrodku odwykowym. I ona wysyła do niego zdjęcie przyjaciółek. Nie zaciekawiło mnie.
Dwunaste: Melissa de la cruz „Sześcopak piwa, butelka whisky i ja” tej autorki czytałam „Gorączka letniej nocy”. Melissa nie miałam partnera na bal. Chodziła do prywatnej żeńskiej szkoły. I to był jeden z powodów. Jednak nie przeszkoda, bo inne dziewczyny miały chłopaków. Koleżanki więc znajdują jej partnera – pewnego Patricka. Za to, że poszedł na bal chciał dostać alkohol wymieniony w tytule. Czytało się dobrze i szybko.
Trzynaste: Libba Bray „Naczelne na balu” tej autorki czytałam: „Wróżbiarze” oraz „MISSja survival”. Obydwie rewelacyjne. „Naczelne na balu” czyta się dobrze, ale niestety nie zaciekawiają.
Czternaste: Ned Vizzini „Przeprosiny # 1”
Główny bohater ma zespół muzyczny o nazwie Hybryda. Założył go z kolegami i nie tylko. Nie miał stroju na bal i chyba nie bardzo chciał tam iść, ale nalegała jego dziewczyna Sara. Wszedł do hotelu w którym odbywała się impreza. Szybko jednak opuścił salę i poszedł do parku.
Cytat: „Ulga nie jest naturalnym stanem rzeczy. Nie wolno osiadać na laurach, trzeba stale iść do przodu. Jeżeli nie, wypadasz z gry.”
Piętnaste: Lisa Ann Sandell „Zobaczcie mnie”
Główną bohaterką jest Katie. Nie zdobyła głosu w żadnej kategorii np.: najpiękniejsze oczy, największa flirciara, największy balangowicz itp. Rozpacza z powodu braku partnera na bal, a ten z którym chciała iść zaprosił inną. Kupuje sukienkę, buty, idzie do fryzjera. Tak chce jej matka, która nie ma pojęcia, że córka nie ma z kim iść. Zamiast na bal Katie idzie ze swoją gitarą do kawiarni. Pisze ona teksty piosenek, ale nikt o tym nie wie. Zachęcam do lektury.
Szesnaste: Rachel Cohn „Bal dla grubasek”
Jak w tytule. Był bal organizowany przez dziewczyny, które uważały się za grubaski. Dobrze się czytało. Polecam.
Siedemnaste: Jodi Lynn Anderson „Kurczak” Elsie, Ben oraz kurczak. To bohaterowie tego krótkiego dzieła. Nie zaciekawiło mnie, momentami treść była ciekawa, innymi mniej. Kurczak niestety ucierpiał. Zawieźli go do weterynarza.
Osiemnaste: Leslie Margolis „Zastępcza partnerka” Jasmine opiekuje się pieskiem o imieniu Lucy, który należy do piątej żony jej ojca. Nie chce iść na bal, ale nalega na to jej chłopak – Austin. Gdy tam idzie podoba jej się impreza oraz sala urządzona w stylu kasyna. Znajdują się tam liczne rekwizyty kart, ruletek, automatów do gry.
Dziewiętnaste: David Levithan „Zagubiony” o romansie dwóch facetów i balu na który się wybrali razem. Jednak nie każdy wiedział, że są parą. Nie zaciekawiło mnie.
Dwudzieste: John Green „Wielki amerykański antybal” rodzice głównej bohaterki są fotografami i tak się złożyło, że mają robić zdjęcia na balu córki. Ona z tego powodu nie chce uczestniczyć w imprezie. Urządza własną w domu. Zaprasza znajomych. Czy na szkolny bal ktoś przyjdzie? Jak się skończy ta historia? Zachęcam do lektury. Czyta się dobrze i szybko.







Dwudzieste pierwsze to Galeria autorska”. W tym rozdziale wyjaśnione jest co napisali poszczególni autorzy, są zaproszenia na ich strony internetowe. Wspomniane jest także czy byli oni na swoich prywatnych balach. I czy historie przestawione w tym dziele są prawdziwe czy wymyślone. Podobało mi się takie zakończenie o pisarzach. Bardzo dobrze się czytało.







Mój pierwszy bal” to interesujące dzieło. Spodobało mi się trzynaście historii na dwadzieścia jeden. Większość polecam. Bardzo dobra lektura.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz.

Zachęcam do lektury recenzji wielu ciekawych książek wśród których znajdziesz coś dla siebie