Przejdź do głównej zawartości

Andrzej Kalwitter "Slicznotka"







Andrzej Klawitter
Ślicznotka”

Ilość stron: 286
To pierwsza książka tego autora jaką przeczytałam. Czyta się ją bardzo dobrze. Główna bohaterka to tytułowa ślicznotka (na imię ma Wiktoria), przeprowadza ankiety do swojej pracy magisterskiej z Socjologii. Daje je do wypełnienia wychowankom domu dziecka, młodzieży z z liceum i gimnazjum. Dotyczą one ich środowiska, szkoły, domu itp. Są również przedstawione losy wspomnianej młodzieży, ich wzajemne relacje, a także perypetie Wiktorii, które potem łączą się w pewnym sensie z młodzieżą. Nie zdradzę co i jak. Polecam każdemu kto nie czytał bez względu na wiek. Uważam, że większość książek można czytać w dowolnym wieku (oprócz tych, które są dla dzieci, chyba że ktoś czyta dziecku).
 W treści znalazłam kilka ciekawych cytatów:

„Każdy ma swoje pięć minut, które powinno się wykorzystać” (str 24)

„Ale odrobina szczęścia zawsze jest potrzebna, nawet kowalowi, żeby nie walnął się młotkiem w palec.” (str 24)

„…jeżeli czegoś mocno pragniemy, to możemy osiągnąć cel” (str 68)

„…na koniec świata idzie się przez całe życie” (str 150)

„Marzenia nic nie kosztują, czego nie można powiedzieć o ambicjach – te niespełnione każą czasem za siebie słono płacić. (str 182)

„…papier jest, niestety najważniejszy. Byle głupek potrafi nim bez trudu otworzyć najbardziej niedostępne drzwi” (str 282)

„…nie można się załamywać, mimo różnych przeciwieństw losu, należy walczyć o samego siebie” (str 283)





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lisa Scottoline "Krok w Krok za Mary"

Lisa ScottolineKrok w krok za Mary”
Ilość stron: 328 To czwarta książka tej autorki jaką przeczytałam. Pozostałe to: „Spójrz mi w oczy” recenzja tu „Trudna prawda”recenzja tu „Nie odchodź”recenzja tu

Do lektury zachęcił mnie opis na okładce i to, że lubię twórczość tej pisarki.
„Krok w krok za Mary” jest zaskakująco jak na twórczość Lisy Scottoline... nudne. Ledwo doczytałam do końca. Treść stanowi głównie obawa tytułowej Mary, której wydaje się, że ktoś ją śledzi. Jest to oczywiście prawda. Zostaje ona wyjaśniona w nieco już ciekawszym zakończeniu. Przedstawione są także różne procesy sądowe, a także losy najlepszej przyjaciółki Mary – Judy. Potem postanawiają otworzyć własną mała kancelarię.
Być może gdyby dzieło miało mniej stron byłoby lepsze. Polecam fanom pisarki, ale jak ktoś nie czytał żadnej pozycji to lepiej zacząć od tych, które wymieniłam wcześniej.




Marta Guzowska "Wszyscy ludzie przez cały czas"

Marta GuzowskaWszyscy ludzie przez cały czas”
Ilość stron: 398 To trzecia książka tej autorki jaką przeczytałam. Do lektury zachęciło mnie to, że podobały mi się dwie poprzednie. „Wszyscy ludzie przez cały czas” czyta się bardzo dobrze. Nie ma nudnych momentów. Bohaterowie pracują na wykopaliskach archeologicznych. Jest wątek kryminalny w którym mordercą okazuje się...Policjant. Jak to się stało i dlaczego będziecie musieli przeczytać sami. Na pewno przeczytam jeszcze inne dzieła tej autorki. Polecam każdemu.

Ciekawe cytaty:Możesz oszukać wszystkich przez jakiś czas albo kilka osób przez cały czas, ale nie zdołasz oszukiwać wszystkich ludzi przez cały czas.” (str 88)Upierdliwcy dzielą się z grubsza na dwa typy: upierdliwców aktywnych i pasywnych”. (str 256)Cechą charakterystyczną upierdliwca, czy to aktywnego czy pasywnego, jest fakt, że nie przestaje.” (str 258) -„Wszystko w porządku? Na to pytanie nie ma dobrej, logicznej odpowiedzi. Ponieważ nie jesteśmy w stanie zbadać …

Katarzyna Lewcun "Wyznania Pizzonosza"

Katarzyna LewcunWyznania pizzonosza”
Ilość stron: 111 To druga książka tej autorki jaką przeczytałam. Do lektury zachęcił mnie opis na okładce i to, że podobała mi się „Celebrytka czyli moje niezwykłe życie”.recenzja tu „Wyznania pizzonosza” czyta się bardzo dobrze, treść jest zabawna. W sam raz na letnie popołudnie. Polecam każdemu.